zaterdag 30 juli 2011

Wat is de sleutel tot de stas?

Het is weekend en het zou zonnig moeten zijn, maar dat is het niet. Mooi, dan hoef ik van mijzelf niet de straat op, voorlopig niet althans.
Het gekke is dat ik eigenlijk de uitvinder ben van het woord ‘levensgenieter’, maar de laatste tijd kom ik nauwelijks aan de inhoud van dat woord toe. Elke vrije minuut (en stiekem ook de niet-vrije) ben ik bezig te bedenken wat ik nu weer kan doen voor de actie die ik gestart ben #fokusmoetblijven. Niet helemaal waar, gisteren ben ik nog voor de buis in slaap gesukkeld, maar dat heeft dan weer te maken met het feit dat alles ook best veel energie kost.

Er zijn ook dingen die ik eigenlijk zou moeten doen voor deze actie, maar waar ik minder trek in heb; bijvoorbeeld het terugschrijven van de staatssecretaris. De brief die ik van haar terug kreeg op mijn brief over het behoud van Fokus, die bijna alleen maar ging over het PGB was ronduit stuitend. Ik vind ook echt dat ik daar nog een reactie op moet geven, alleen zakt mijn broek er dusdanig vanaf dat ik het moeilijk vind de juiste toon te vinden. Niet te frikkerig, niet te vijandig, doch wel informatief en duidelijk. De bitch in mij trekt dat moeilijk, maar het gaat nog wel gebeuren. Alleen alles op z’n tijd. Een blogje schrijven vind ik veel leuker, dus mag dat eerst van mezelf.

Verder zijn er uiteraard nog veel meer dingen te doen: media benaderen, ingezonden brieven sturen, twitteren etc. Alles om aandacht te genereren voor die absurde plannen van de staatssecretaris om iets om zeep te helpen waar ik, en met mij vele anderen, zo goed mee geholpen zijn: ADL-cluster wonen / Fokus wonen!!

De vraag is natuurlijk wel wat de sleutel is tot het bijstellen van de plannen van de stas (=staatssecretaris). Alle aandacht van medemensen en media is leuk, ik check bijvoorbeeld elke ochtend even hoe vaak mijn filmpje op YouTube (zie: rechtsboven deze pagina) al gekeken is (huidige stand: 806 x), maar het uiteindelijke doel is uiteraard om Fokus wonen onveranderd voort te laten bestaan. De oppositie is het daar over het algemeen mee eens, nu de rest nog! En of we dat bereiken met al mijn acties? Ik hoop dat het eraan bijdraagt…

Voordat ik in een voortijdig winterdepressie stort, ga ik toch maar even de straat op denk ik. Kijken of er nog ergens iets te genieten valt, daar was ik altijd zo goed in namelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten