zondag 24 juli 2011

Over de koe die een haas wilde vangen...

De laatste dagen zijn hectisch verlopen. Mijn zus en ik zijn er vol voor gegaan om Fokus op de kaart te krijgen en ook de belachelijke plannen die de Staatssecretaris daarmee heeft. Nietsvermoedend slingerde ik het probleem op een soort Facebook op het werk, genaamd ´Yammer´, waarop ik de tip kreeg te gaan Twitteren. Na enige Twitterlesjes, kreeg ik het een beetje in de vingers en begon ik er de lol van in te zien. Tot diep in de nacht verdiepte ik mij in de eetgewoonten van politici, de vakantieplannen van artiesten en de zwaluwtjes van Heleen van Rooyen. Ik ging denken in Twittertekens, 140 om precies te zijn, en sliep in door meeslepende blogtitels te verzinnen.

Inmiddels heeft het wel ergens toe geleid. Er zijn twee journalisten langs geweest, waaronder de Telegraaf. Zij hebben naast foto´s en een interview ook een filmpje gemaakt voor op hun website. Waar ik nog erg aan moet wennen is dat het er telkens om gaat zo goed mogelijk in beeld te brengen hoe afhankelijk mijn zus en ik zijn van hulp van derden en van hulpmiddelen. Dat druist zo in tegen hoe ik mij het liefst presenteer! Maargoed, voor het goede doel heb ik veel over, dus heb ik mij gewillig in mijn eethulpmiddel laten hijsen en met een theedoek als slab voor laten filmen. Normaal gesproken is deze pose nog lang niet eens aan alle intimi geshowd, maar nood breekt wet.

Via mijn werk heb ik heel veel toffe reacties gehad van collega´s die mij willen steunen. Ik merk echt dat het verspreiden van mailtjes, twittertjes, blogjes etc. maakt dat er ook weer nieuwe mensen bij komen die van de plannen horen en begrijpen dat het echt niet kan! Mooi zo, ik hoop dat deze boodschap op den duur ook aankomt binnen de kringen van de mensen die erover moeten beslissen. Daarom was ik ook zo blij met het aanbod van de vriendin van een collega om een kort filmpje van mij te maken, waarin ik laat zien waarom ik niet zonder 24 uurszorg kan. Dat filmpje is makkelijk te verspreiden en komt hopelijk ook terecht bij de Staatssecretaris and friends.Als jullie willen helpen met verspreiden: be my guest! Het filmpje is te zien rechtsboven deze pagina. Klik de link aan 'Ik in de hoofdrol voor de actie Fokus Moet Blijven' en je ziet mijn filmpje op You Tube.

Ik vond het doodvermoeiend om mooie oneliners te produceren met een camera voor mijn neus, maar ben best tevreden met het resultaat. Is altijd wel gek om jezelf te zien en te horen, ik krijg steeds meer respect voor de mensen om mij heen die vaak tegen mij aan moeten kijken…

Maargoed, hopen dat deze koe op een mooie dag een haas vangt en dat de Staatssecretaris in gaat zien dat Fokus wonen, of ADL clusterwonen zoals het officieel heet, moet blijven bestaan zoals het nu is!!

Dan gaat deze koe nu weer even herkauwen. BOEHOE!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten