zaterdag 16 juli 2011

Fokus, pokus, pas. Wie helpt mij beinvloeden de Stas?


Al enige tijd ben ik bezig met verspreiden van de leus #fokusmoetblijven. Overal waar het op de wondere wereld van het web maar kan, strooi ik die leus om mij heen. Voor de mensen die denken dat Fokus iets te maken heeft met slechtziendheid of een nieuwe telecomaanbieder, hier wat meer info:

Fokus is een organisatie die op 94 plaatsen in Nederland mensen met ernstige handicaps helpt zelfstandig te wonen. Ik ben zo iemand die hulp krijgt van Fokus. Ik huur mijn huis van de woningcorporatie, woon in een flat tussen ‘normale’ mensen die geen hulp krijgen. Slechts 15 mensen uit de flat en de buurt, hebben de mogelijkheid 24/7 hulp op te roepen van Fokus. Ik heb een intercom waarmee ik om hulp kan vragen voor mijn persoonlijke verzorging en de dingen die daar mee samenhangen, zoals eten en drinken, spullen aangeven etc.

Deze vorm van wonen maakt dat ik in vrijheid mijn ‘ding’ kan doen, whenever dat ook is, zonder overgeleverd te zijn aan pedagogisch geleuter of ‘behandelplannen’ o.i.d.

Een goed systeem dus, maar het ligt onder vuur (zie blog hiervoor). De Staatssecretaris (=Stas) wil 24/7 zorg afschaffen en hervormingen toepassen, waardoor ik niet meer op deze manier kan blijven wonen en naar een instelling zal moeten.

Daarom zoek ik mensen die willen helpen de Stas te beïnvloeden. Bijv. door er over te Twitteren, er een lied of conference over te maken, er een item in de media over te maken, met creatieve ideeën voor acties te komen, het onder de aandacht te brengen van invloedrijke personen etc. Op 14/9 is er een debat in de 2e Kamer waarin het besluit al genomen kan worden, dus svp niet te lang nadenken!

Als je wilt kan je mij volgen op Twitter: Myrthe1972 (en binnenkort hopelijk in de media)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten